Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krasne, ul. Adama Mickiewicza 23, 06-408
Krasne, woj. mazowieckie, tel. 023 6710017, fax 023 6710017.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa zbiorczego
kolektora ścieków na odcinku Krasne - Krasiniec.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje
odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres robót: - kolektor grawitacyjny z rur z PCV o średnicy nominalnej 200 i
250 mm - 296 m - kolektor tłoczny z rur z PE d=140 mm - 2351 m - przepompownia o
średnicy 1500 mm, wysokość 4210 mm z dwoma pompami wirnikowymi i szafą
sterowniczą - 1 kpl.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia:
28.11.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Wadium. 1.Oferta powinna być
zabezpieczona wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie zł: dziesięć tysięcy).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być
wniesione w formie: pieniężnej - przelewem na konto zamawiającego Nr
36892400070030015620030001 w Banku Spółdzielczym Przasnysz O/Krasne lub w
kasie Urzędu Gminy Krasne przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą
przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy
bank prowadzący rachunek Zamawiającego, potwierdzi, że otrzymał taki przelew
najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym termin składania ofert.
Kopię przelewu należy załączyć do oferty. - poręczeń bankowych lub poręczeń
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancji bankowych, - gwarancji
ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej
Agencji Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Dokumenty
potwierdzające złożenie wadium w innej formie niż pieniężna, winny być złożone
przed upływem terminu składania ofert w oryginale w siedzibie Zamawiającego -
pokój nr 4, a w ofercie należy umieścić poświadczoną za zgodność kserokopię. Z
treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie
zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie
Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach
określonych w art. 46 ust. 5 ustawy pzp. 2.W przypadku wspólnego ubiegania się
o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców dokument poręczenia
lub gwarancji wadialnej powinien być podpisany przez Pełnomocnika. 3.Wszelkie
dokumenty zabezpieczające wadium winny być ważne, co najmniej przez okres
związania ofertą tj. 30 dni. 4.Zamawiający dokonuje zwrotu wadium: a)po
upływie terminu związania ofertą, b)po zawarciu umowy z wybranym wykonawcą,
c)w przypadku unieważnienia postępowania (a protesty zostały ostatecznie
rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia), d)na pisemny wniosek
wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, lub
którego oferta została odrzucona lub który został wykluczony z postępowania.
5.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców w przypadku, o
którym mowa w art. 46 ust 3 pzp. 6.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu,
zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany
przez wykonawcę. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w
przypadkach określonych w art. 46 ust.5 pzp..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy spełniają warunki art. 22 ust.1 ustawy pzp, niniejszej
specyfikacji i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2
ustawy pzp: 1.posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
2.posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a)wykonawca w
ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy,
to z tego okresu wykonał co najmniej dwa zamówienia o podobnym rodzaju i
wartości. Za podobne zamówienia Zamawiający uzna budowę rurociągów tłocznych
lub ciśnieniowych lub podciśnieniowych z rur PE systemem zgrzewania, z
podaniem ich wartości oraz datą i miejscem ich wykonania, udokumentowanych
pozytywną opinią inwestora. Należyte wykonanie zamówień musi być potwierdzone
dokumentami (referencje lub protokóły odbioru końcowego lub inne). b)wykonawca
musi mieć do dyspozycji min. jedną osobę posiadającą podstawę do wykonywania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obejmującą co najmniej
kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi zgodnie z ustawą z dnia 7
lipca 1994r Prawo budowlane w specjalności sanitarnej oraz posiadającą
zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa (ustawa z
dn.15.XII.2000r o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa
oraz urbanistów - Dz U Nr 5/2001 poz. 42 z późn. zm.) i która jako kierownik
budowy kierowała co najmniej dwoma budowami. 3.znajdują się w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a)wykonawca musi
posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej
300 000 zł. b)wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Ponadto wykonawca złoży
deklarację, że polisa będzie odnawialna na okres wykonywania obowiązków
umownych. 4.udzielą gwarancji na wykonane roboty - 3 lata Oferty składane
wspólnie. 1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym
przypadku Wykonawcy ustanowią Pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.Oryginał pełnomocnictwa, o
którym mowa w pkt 1, musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców.
3.Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców powinna spełniać
następujące wymagania: a.oferowane warunki realizacji zamówienia muszą być
złożone na załączonym formularzu ofertowym (form. nr 1) podpisanym przez
Pełnomocnika. b.do oferty zostaną dołączone dokumenty wymienione w pkt X a)
1-4 dotyczące każdego Wykonawcy (Wspólnika), podpisane przez jego
upełnomocnionych przedstawicieli i Pełnomocnika oraz pozostałe dokumenty
wymienione w pkt X a) 5-8, które łącznie będą potwierdzały spełnienie przez
wykonawców występujących wspólnie warunków udziału w przetargu, o których mowa
w pkt IX 2 i 3, podpisane przez Pełnomocnika. c.wadium może być wniesione
przez jednego z Wykonawców lub Pełnomocnika, a dokument potwierdzający
wniesienie wadium (złożony w ofercie) musi być podpisany przez Pełnomocnika.
4.Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania; zwraca
się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje
informacje, korespondencję itp. 5.Wszyscy wspólnicy będą ponosić solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy. 6.Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej
żądać wykonania umowy w całości przez jednego ze wspólników lub od wszystkich
wspólników łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w
umowie. 7.Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający
ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt IX a).
Jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie, na podstawie odrębnych przepisów,
dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako
jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) - dokumenty te powinien złożyć
niezależnie także ten podmiot. 8.Przed podpisaniem umowy na realizację
przedmiotu zamówienia (w przypadku wybrania oferty wspólnej) Zamawiający
będzie żądał przedłożenia umowy wspólników (patrz pkt XIX SIWZ). Ocena
spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły
spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować
będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3
ustawy pzp. Przy ocenie spełnienia warunków udziału, o których mowa wyżej w
pkt IX 2i 3, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.
Stosownie do treści art. 26 ust. 3 ustawy pzp Zamawiający wezwie wykonawców,
którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, o których
mowa w art. 25 ust. 1 lub którzy złożyli dokument, o których mowa w art.
25.ust 1 ustawy zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie,
chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub
konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty
powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań
określonych przez zamawiającego nie później niż w dniu wyznaczonym przez
zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. 1.Podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 i nie podlega wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2. ustawy pzp. Wzór oświadczenia
stanowi formularz - form. 0 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo
aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem
terminu składania ofert. 3.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenie, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem
terminu składania. 4.Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu, wystawione nie
wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. 5.Wykaz wykonanych
w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych odpowiadających swoim zakresem i
wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (minimum dwa
zamówienia), oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane
należycie (referencje lub protokóły odbiorów lub inne) - zgodnie z form. nr 2.
6.Informację o kwalifikacjach i doświadczeniu podstawowego personelu
kierowniczego i technicznego proponowanego do zatrudnienia na budowie w
realizacji robót potwierdzającą, że kierownik budowy posiada odpowiednie
uprawnienia do kierowania budową lub robotami budowlanymi, doświadczenie
(kierował co najmniej dwiema budowami) i przynależy do I.I.B - zgodnie z
treścią form. nr 3. 7.Informacja o sytuacji finansowej wykonawcy: a.informacja
Banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w
kwocie 300 000 zł , wystawioną nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem
terminu składania ofert. 8.Polisę lub inny dokument ubezpieczenia
potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wraz z deklaracją wykonawcy o
jej odnawianiu na okres wykonywania obowiązków umownych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.krasne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Krasne, ul. Adama Mickiewicza 23, 06-408 Krasne.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 11.09.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Krasne
(sekretariat) Adres: ul. Adama Mickiewicza 23, 06-408 Krasne..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje
zwrotu kosztow udziału w postępowaniu. Zamówienie nie jest finansowane ześrodków
Unii europejskiej