Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub drzew
Informacja
Usuwanie drzew rosnących na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych, które usuwane są na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, odbywa się na podstawie zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew.
Właściciel nieruchomości obowiązany jest dokonać zgłoszenia do wójta zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew *.
*Nie dotyczy drzew owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek.
- Rysunek lub mapka określający usytuowanie na nieruchomości drzewa lub drzew planowanych do usunięcia.
Opłaty:
Nie pobiera się
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urząd Gminy Krasne
Termin załatwienia sprawy:
W terminie 21 dni od otrzymania zgłoszenia, pracownik Urzędu Gminy Krasne dokona oględzin drzewa, z którego sporządzi protokół. Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni od dnia oględzin może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2020 r. poz. 256, ze zm).
Załączniki: